EMS یک ورزش حرفه ای

باشگاهت رو بپوش ؛ ورزش EMS


ورزش نوین با روش EMS

ورزش با روش EMS ، اگر از گرفتن رژیم های سخت و ورزش های طاقت فرسا خسته شده اید و به دنبال یک روش کوتاه تر برای رسیدن به تناسب اندام هستید بی شک EMS راه حل شماست.

پرورش اندام با دستگاه های بدنسازی و رژیم های طاقت فرسا می تواند برای هر فردی خسته کننده باشد مخصوصا اگر نتیجه دهی نیز طولانی مدت باشد.

افرادی که دچار اضافه وزن بالا هستند و یا افرادی که با هدف کاهش وزن شدید به سالن های ورزشی مراجعه می کنند اغلب با یک برنامه بلند بالای تغذیه و چندین صفحه از تمرینات مورد نیاز مواجه می شوند.

زمانی که سبک زندگی شما یکنواخت و عاری از هرگونه رژیم و ورزشی باشد تبعیت از این گونه برنامه ها جز دلزدگی نتیجه دیگری ندارد.

راه تناسب اندام همیشه سخت ترین راه و صعب العبور ترین آن ها نیست، برخی مواقع می توانید برای رسیدن به نتیجه از کوتاه ترین راه نیز استفاده کنید. ورزش با روش EMS یکی از روش هایی است که به تازگی معرفی شده است.

در این روش برخی تجهیزات به کمک شما می آید تا زودتر به ایده آل خود دست یابید. برای معرفی کامل این روش نوین با ما همراه باشید:

آشنایی با ورزش EMS

شاید جالب باشد بدانید که این روش در واقع یک روش قدیمی در پزشکی است که اکنون برای تناسب اندام نیز از آن استفاده می شود. دستگاه EMS در واقع همان دستگاه فیزیوتراپی است که برای بهبود عضلات و مشکلات اسکلتی از آن استفاده می شود.

شاید تا کنون برای درمان جلسات فیزیوتراپی به شما پیشنهاد شده باشد. اگر قبلا از این دستگاه استفاده کرده باشید می دانید که پالس های الکتریکی ناشی از این دستگاه در ایجاد حرکت مفصل و تحریک عضلات و همچنین تقویت آن ها نقش به سزایی دارد.

ممکن است در همین چند عبارت علت حضور این دستگاه در باشگاه ها را فهمیده باشید.

اولین باری که از این روش در ورزش استفاده شد، برمی گردد به سال 1960 که ورزشکاران شوروی از آن به عنوان تقویت کننده عضلات استفاده کردند.

بنابراین می توان به این نتیجه رسید که از این دستگاه برای ریکاوری عضلات استفاده می شده است. به طوری که ورزشکاران ادعا می کردند که پس از استفاده از آن تا 40 درصد توان عضلانی آن ها افزایش یافته است.

در سال های اخیر ورزش با روش EMS به روشی با جلیقه های الکتریکی بدل شده که به شکل بی سیم با کمک مربیان مورد استفاده قرار می گیرد.

ورزش با روش EMSکاربرد روش EMS

بد نیست بدانید که انقباض های عضلانی تنها از طریق مغز ایجاد نمی شوند. در واقع پالس های الکتریکی نیز می توانند این انقباض ها را ایجاد کنند.

در این روش پالس های الکتریکی از طریق دستگاه EMS ایجاد می شود که انقباض عضلانی را در پی دارد.

تفاوتی که این دستگاه ها با دستگاه های فیزیوتراپی دارند نوع جریان الکتریکی و شدت و ضعف آن و همچنین استفاده از جلیقه های مخصوص به جای پد های آن است.

در این ورزش با پوشیدن جلیقه الکتریکی که جریان آن توسط مربی و متخصص تنظیم می شود می توانید تنها در 20 دقیقه 700 کالری بسوزانید و این یعنی معجزه علم و تکنولوژی.

شاید برای سوزاندن این مقدار از کالری به زمانی حدود 3 الی 4 ساعت تمرین مداوم نیاز دارید که البته با خستگی و احساس کوفتگی نیز همراه است.

صرفه جویی در وقت و رسیدن به نتیجه مطلوب در کوتاه ترین زمان از مزیت های این ورزش هیجان انگیز است.

اما تاثیر این ورزش تنها در چربی سوزی و کاهش وزن نیست. شما می توانید به راحتی با گذراندن دوره ای مشخص عضله سازی را نیز در کنار چربی سوزی داشته باشید.

این در حالی است که در باشگاه های بدنسازی برای رسیدن به این نتیجه به طور همزمان باید ساعت ها ورزش کنید و رژیم های سخت غذایی بگیرید. البته در برخی مواقع پیشنهاد می شود بعد از چربی سوزی دوره عضله سازی شروع شود.

چگونه با جلیقه ورزش کنید

شاید تصور کنید که پوشیدن یک جلیقه کافیست. اما باید بگوییم که قرار نیست با پوشیدن یک لباس برای اندام شما معجزه ای رخ دهد.

در واقع این جلیقه زمانی می تواند اندام شما را شکل دهد که همزمان با فعالیت آن شما نیز ورزش های مشخصی را انجام دهید.

در مرکز فیت بادی جلیقه EMS بر تن شما می شود. در هر جلسه تمرین حدود 20 الی 25  دقیقه همراه با فعالیت جلیقه شما نیز باید به کمک مربی و نظر او برخی حرکات ورزشی را انجام دهید.

عملکرد ورزش الکتریکی EMS

ممکن است پوشیدن یک جلیقه الکتریکی برای شما ترسناک باشد چراکه تصور می کنید امکان برق گرفتگی یا بروز خطرات در آن بالا است.

اما بد نیست بدانید که این جلیقه ها با انتشار فرکانس های پایین در حدود 150 ضربه در ثانیه با توان کمتر از 100 مگاآمپر به عضلات نمی تواند خطری برای قلب و یا دیگر اجزای بدن شما داشته باشد.

این ضربه ها ممکن است در چند ثانیه اول به خوبی حس شوند، اما زمانی که عضله با این ضربه ها به حرکت در آمدند بدن شما به آن ها عادت خواهد کرد و مغز حرکات عضلات را با ضربات الکتریکی هماهنگ می کند.

بنابراین برای عضلات شما تفاوتی نمی کند که از مغز شما فرمان گیرند یا از جلیقه ای که پوشیده اید. آن ها فقط فرمانبردار انقباض هستند. در هنگام فعالیت دستگاه نیز شما انقباض های عضلانی را در یک هدف معطوف می کنید و آن انجام برخی تمرینات است.

مزایای ورزش با روش EMSمزایای ورزش با جلیقه الکتریکی 

قطعا تاثیرات ورزش با روش EMS از ورزش های معمولی بیشتر است. از مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش گردش خون
  • کاهش حجم چربی ها
  • درمان درد های موضعی
  • افزایش دهنده انرژی و قدرت بدنی
  • تقویت عضلات در برابر آسیب
  • افزایش سوخت و ساز بدن
  • درمان درد های عضلانی و موضعی
  • کاهش دهنده BMI

پاسخ به چند سوال 

به دلیل اینکه EMS روشی نو ظهور و نوین در حوزه تناسب اندام است، سوالات بسیاری پیرامون آن پرسیده می شود. در ادامه به چندین سوال متداول پاسخ خواهیم داد:

آیا دستگاه EMS باعث لاغری می شود؟

در زمان شروع کلاس ها کاهش سایز چشمگیری خواهید داشت. اما در طولانی مدت این کاهش سایز منجر به چربی سوزی و در نهایت کاهش وزن می شود. بنابراین می توانید به عنوان روش لاغری نیز روی این ورزش حساب کنید.

آیا برای انجام تمرینات EMS به مربی نیاز دارید؟

پاسخ به این سوال مثبت است. به مانند دیگر ورزش های باشگاهی برای انجام تمرینات این نوع ورزش نیز نیازمند راهنمایی مربیان هستید . مرکز فیت بادی با داشتن مربیان حرفه ای در این حوزه می توانند بهترین برنامه ورزشی را در اختیارتان قرار دهند.

آیا با این روش نیازمند تغذیه مناسب نیز هستید؟

هیچ روشی در ورزش کردن نمی تواند به تنهایی موثر باشد. روش  EMSنیز باید در کنار برنامه ورزشی و رژیم غذایی استفاده شود تا نتیجه مطلوبی را حاصل کند.

در مرکز فیت بادی مشاورین و متخصصین تغذیه ضمن آنالیز بدن شما بهترین نوع تغذیه را در اختیارتان قرار می دهند.

نتایج به دست آمده از این ورزش چیست؟

بعد از چندین جلسه ورزش با روش EMS نتایج زیر در انتظارتان خواهد بود:

  • افزایش قدرت بدنی و عضلانی
  • افزایش استقامت بدن
  • رشد عضلانی
  • افزایش توده عضلانی فاقد چربی
  • ترمیم بافت های آسیب دیده عضلات
  • فرم دهی اندام

ورزش افراد ناتوان، ورزش با روش EMSانجام ورزش EMS برای افراد ناتوان 

ممکن است برخی افراد با مشکلات ناتوانی برای این ورزش مراجعه کنند. باید بیان کنیم که این ورزش محدودیتی برای افراد ندارد بنابراین افرادی که دارای ناتوانی هستند می توانند برای قسمت هایی از بدن خود از این روش بهره مند باشند.

اما به خاطر داشته باشید در صورت بیماری زمینه ای باید قبل از انجام این روش با مربی خود مشورت کنید.

چرا مرکز فیت بادی 

مرکز فیت باید با داشتن مربیان و متخصصین تغذیه می تواند مجموعه ای مطمئن برای انجام این روش ورزشی باشد. در این مرکز ابتدا با آنالیز بدن شما توسط دستگاه INBODY میزان ترکیبات بدنی تشخیص داده می شود و با اطلاعات بدست آمده برنامه غذای و ورزشی برایتان تدوین می شود.

در نهایت با توجه به نیاز بدن شما از این دستگاه برای فرم دهی، عضله سازی و حتی افزایش و کاهش وزن استفاده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *