آنالیز بدن با بادی کامپوزیشن

دستگاه بادی کامپوزیشن در تهران


آنالیز بدن با بادی کامپوزیشن

برای داشتن اندامی سالم و متناسب لازم است قبل از اقدام برای هرگونه رژیم غذایی و یا انجام حرکات ورزشی ابتدا از ترکیبات بدنی خود آگاه باشید.

این دانش و آگاهی به شما کمک می کند تا بهترین رژیم غذایی و متناسب ترین ورزش با اندام های خود را انتخاب کنید.

اما چطور می توان به این آگاهی دست یافت؟ آیا روشی وجود دارد تا بتوان اطلاعات جامعی از ترکیبات بدنی را بدست آورد و طبق آن برای سلامتی اندام اقدام کرد؟

پس از مدت طولانی که از همه گیری ویروس کرونا می گذرد پیگیری برخی ورزش ها و حتی مراجعه برای دریافت رژیم غذایی محدود تر شده است.

اکنون افراد زمان بسیاری از روز را در خانه و روی کاناپه می گذرانند. بنابراین ممکن است بدن شما در این دوران با تغییرات بسیاری مواجه شده باشد.

اولین گام برای تغییر این نوع سبک زندگی دریافت یک اطلاعات کامل از تغییرات اندام است. اگر ورزشکار بوده اید و یا از رژیم غذایی خاصی استفاده می کردید باید برای تغییر و به روزرسانی برنامه ورزشی و غذایی خود اقدام کنید.

بی شک در حال حاضر بدن شما اطلاعات باورنکردنی را در اختیارتان قرار می دهد.

بدن هر انسانی از توده های عضلانی و توده های چربی تشکیل شده که باید میزان آن ها نسبت به یکدیگر متناسب باشد.

اگر توده عضلانی شما کم باشد ممکن ست با لاغری و یا ضعف رو به رو شوید و اگر توده چربی شما بیشتر باشد قطعا اضافه وزن محسوسی خواهید داشت.

برای درک بهتر از ویژگی های اندامی خود بهتر است یکی از روش های متداول به نام آنالیز بدن با دستگاه بادی کامپوزیشن را انتخاب کنید. در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص را در اختیارتان قرار می دهیم:

بادی کامپوزیشنآنالیز بدن چیست و چه کاربردی دارد؟

ترکیب بدن نسبت چربی و توده غیر چربی در بدن شما است. یک ترکیب بدن سالم ترکیبی است که شامل درصد کمتری از چربی بدن و درصد بیشتری از توده غیر چربی باشد که شامل عضلات ، استخوان ها و اندام ها می شود.

دانستن ترکیب بدن می تواند به شما در ارزیابی سطح سلامتی و تناسب اندام کمک کند. اغلب اوقات، شما در آغاز یک برنامه کاهش وزن یا تناسب اندام ، ترکیب بدن خود را اندازه گیری می کنید و سپس به صورت دوره ای آن را بررسی می کنید تا پیشرفت خود را کنترل کنید.

انواع توده های بدن

بدن شما از دو نوع توده ، چربی بدن و توده غیر چربی تشکیل شده است. در اینجا تفاوت اساسی بین این دو وجود دارد:

چربی بدن: این را می توان در بافت عضلانی ، زیر پوست (چربی زیر جلدی) یا اطراف اندام ها (چربی احشایی) مشاهده کرد. مقداری چربی برای سلامت کلی لازم است. “چربی ضروری” به محافظت از اندام های داخلی، ذخیره سوخت برای انرژی و تنظیم هورمون های مهم بدن کمک می کند. اما ممکن است ذخیره اضافی چربی و چربی غیر ضروری بدن نیز داشته باشید.

توده غیر چربی: این شامل استخوان، آب، عضله ، اندام ها و بافت ها است. همچنین ممکن است بافت لاغر نامیده شود. بافت های توده ای غیر چربی از نظر متابولیکی فعال هستند ، به این معنی که برای انرژی کالری می سوزانند ، در حالی که چربی بدن این کار را نمی کند.

درصد چربی بدن اندازه گیری ترکیب بدن است که می گوید چه مقدار از وزن بدن شما چربی است. درصد بدن شما که چاق نیست ، توده فاقد چربی است. محدوده های طبیعی برای چربی بدن وجود دارد که در مردان و زنان متفاوت است.

نحوه اندازه گیری ترکیب بدن

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید درصد چربی بدن خود را در خانه ، ورزشگاه یا توسط دکتر تخمین بزنید. در ادامه به یک از متداول ترین روش های آنالیز توده بدنی به نام بادی کامپوزیشن می پردازیم:

بادی کامپوزیشن چیست؟

روش آنالیز بدن می تواند نمایی کلی از چربی، استخوان ها، عضلات، آب بدن و … را بدست آورید که نشان دهنده میزان سلامتی بدن شما است. با این روش می توانید به راحتی با ارزیابی قد و وزن خود و میزان توده های چربی و غیر چربی به اطلاعت جامعی از بدن خود دست یابید.

تفاوت BMI و بادی کامپوزیشن بادی کامپوزیشنتفاوت نتایج  BMI و بادی کامپوزیشن   

توجه داشته باشید اعدادی که قد و وزن شما را نشان می دهند بازگو کننده سلامتی شما نیستند.

در واقع اگر قدی بلند و وزنی متعادل داشته باشید ممکن است بیشتر حجم بدن شما را چربی تشکیل داده باشد.

بنابراین این میزان درصد چربی به عضله است که می تواند نشان دهد بدن شما در سلامتی کامل قرار دارد یا خیر. ممکن است برای تشخیص میزان چاقی و لاغیر خود به ارزیابی توسط شاخص BMI روی آورده باشید، گرچه این شاخص می تواند چاقی بیش از اندازه و لاغری بیش از اندازه را تشخص دهد اما شاخصی مناسب برای تشخیص سلامتی نیست.

این شاخص قادر به ارزیابی توده های بدنی، میزان تراکم استخوانی و تفکیک عضلات و چربی ها نیست. بنابراین اطلاعاتی را که به دست می دهد نیز نمی تواند مرجع خوبی باشد.

بادی کامپوزیشن یک انتخاب دقیق تر 

برای اینکه بتوانید یک ارزیابی و آنالیز دقیق تر داشته باشید می توانید از دستگاه بادی کامپوزشن استفاده کنید.

این دستگاه دارای 8 آمپدانس الکتریکی روشی غیر تهاجمی برای محاسبه ترکیبات توده بدنی، میزان سوخت و ساز پایه، در صد و میزان چربی ، میزان آب بدن و میزان توده های عضلانی، میزان املاح بدن و تشخصی شاخص های توده بدنی است.

با اطلاعاتی که این دستگاه در اختیارتان قرار می دهد می توانید رژیم مناسب خود را تهیه کنید و متناسب با وضعیت جسمانی خود ورزش روتینی را انجام دهید.

با این دستگاه می توانید تفاوت چربی و عضله را بهتر درک کنید. برای مثال ممکن است شما همزمان با کاهش 1 کیلوگرم چربی یک کیلوگرم عضله سازی نیز داشته باشید.

با وجود اینکه وزن شما تغییری نکرده است، اما اندام بهتر و ورزیده تر پیدا کرده اید. بنابراین این دستگاه می تواند با ارائه اطلاعات دقیق شما را در مسیر تناسب اندام یاری کند.

نحوه عملکرد دستگاه باید کامپوزیشن 

این دستگاه از طریق پالس های الکتریکی به بافت های بدن و مقاومت در برابر جریان الکتریکی تصویر دقیق از توده های بدنی را در اختیارتان قرار می دهد.

زمانی که روی این دستگاه می ایستید سیگنال های الکتریکی از بدن شما عبور کرده و به بافت های اندام داخلی اصابت می کند. زمان برخورد و بازگشت این سیگنال ها می تواند تعیین کننده شاخص های توده بدنی شما باشد.

برای مثال اگر زمان بازگشت سیگنال ها کند باشند، نشان دهنده توده چربی در بدن است. در غیر این صورت با برگشت پر سرعت سیگنال ها می توجه خواهید شد که میزان عضله در بدن شما بیشتر از چربی ها است. بنابراین درصد چربی و عضلات با یک بار تست بادی کامپوزیشن به عمل می آید.

اطلاعات بادی کامپوزیشناطلاعات دستگاه بادی کامپوزیشن 

تمامی افراد می توانند از این دستگاه برای تشخیص ترکیبات بدن استفاده کنند. کودکان نیز می توانند برای ارزیابی نمودار رشد از اطلاعاتی که این دستگاه در اختیار پزشک قرار می دهد استفاده کنند. در ادامه به پارامتر های اندازه گیری شده دستگاه بادی کامپوزیشن می پردازیم:

شاخص های اندازه گیری شده برای بزرگسالان

  • وزن
  • اندازه گیری چربی قسمت های مختلف بدن
  • اندازه گیری بخش بخش قسمت های بدون چربی
  • میزان کل آب بدن
  • توده چربی بدن
  • توده عضلات اسکلتی
  • اندکس توده بدن (BMI )
  • درصد توده چربی بدن
  • نسبت دور کمر به باسن (WHR)
  • کنترل چربی و عضله
  • میزان متابولیسم پایه (BMR)
  • میزان توده بدون چربی
  • امپدانس منطقه ای در کلیه فرکانس ها

شاخص های اندازه گیری شده برای کودکان 

  • منحنی رشد (قد ، وزن)
  • جدول تناسب بدن
  • میزان کل آب بدن
  • اندازه گیری پروتئین و مواد معدنی
  • توده چربی بدن
  • توده عضلات اسکلتی
  • اندکس توده بدن (BMI)
  • درصد توده چربی بدن
  • تعیین درجه چاقی
  • کنترل وزن
  • میزان متابولیسم پایه ( BMR )
  • ارزیابی وضعیت تغذیه ای

دریافت رژیم غذایی با بادی کامپوزیشنبادی کامپوزیشن و طراحی رژیم غذایی 

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که با مراجعه به سالن های ورزشی به دلیل عدم آگاهی از شاخص های توده بدنی، شما را فردی لاغر و یا چاق قلمداد کنند. در حالی که ممکن است وزن بالای شما نشان دهنده ازدیاد توده عضلانی باشد نه چربی.

از این رو با دادن رژیم غذایی نامناسب نه تنها به تناسب اندام شما کمک نخواهند کرد، بلکه موجب سوختن عضلات نیز خواهند شد. بنابراین داشتن اطلاعات کافی درباره وضعیت کلی بدن و توده های چربی و غیر چربی آن می تواند شما را در داشتن یک رژیم غذایی مناسب یاری کند.

کلینیک زیبایی اکسیر با برخورداری از آخرین مدل از دستگاه بادی کامپوزیشن می تواند ضمن ارائه اطلاعات کافی از بدن برای تغذیه مناسب و برنامه رژیم غذایی اثر گذار به شما کمک کند.

توجه داشته باشید برای داشتن یک اندام متناسب و عضلانی تنها ورزش و تغذیه کافی نیست. شما باید طبق نیاز بدنتان از بهترین تغذیه و مناسب ترین ورزش ها استفاده کنید.

منبع:www.lumobodytech.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *