قرص های لاغری CLA

قرص های لاغری CLA فروش انواع مکمل های رژیمی و عضله ساز در مرکز تناسب اندام فیت بادی


سوادای کاهش وزن در سر بسیاری از ما وجود دارد، به طوری که گاهی به ورزش، گاهی به رژیم ، گای به مصرف قرص و حتی به جراحی های لاغری نیز فکر کرده ایم.

اما کدام از این روش ها ایمن و کدام خطر آفرین است؟ بگذارید در همین جا تکلیفمان را با برخی روش ها روشن کنیم. ورزش کردن، رژیم گرفتن و یا انجام جراحی های لاغری می تواند ما را در رسیدن به تناسب اندام و لاغری کمک کنند، اما همین روش ها اگر به شکل اصولی پیروی نشوند، می توانند خطرات جبران ناپذیری را ایجاد کنند.

مصرف مکمل های غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین تنها تصمیم شما نیست که که می تواند مجوز مصرف مکمل را بدهد، بلکه در کنار این تصمیم نظر کارشناسان تغذیه و پزشکان نیز بسیار پراهمیت است. بنابراین در گام اول باید گوشزد کنیم که اگر تصمیم به انجام یکی از این روش ها دارید باید اصولی آن را دنیال کنید.

دریافت مکمل های غذایی برای لاغری و یا حتی چاق شدن بسیار مورد توجه است. مکمل CLA نیز از جمله ممکل های محبوب لاغری به شمار می آید. اما به مانند دیگر قرص های لاغری پیرامون این قرص نیز مسائل و پرسش های متداول اما مهمی وجود دارد که ما قصد داریم در این مقاله به شکل همه جانبه ای به آن ها بپردازیم:

قرص های لاغری CLA

قرص های لاغری CLA چیست؟

CLA مخفف کلمه Conjugated Linoleic Acid است. اسید لینولئیک یک اسید چرب ضروری است. اسیدهای چرب ضروری چربی هایی هستند که بدن شما برای سلامتی به آنها احتیاج دارد، اما از آنجا که بدن آنها را ایجاد نمی کند، لازم است آن ها را از غذایی که می خورید دریافت کنید. منابع مشترک اسید لینولئیک شامل گوشت گاو و محصولات لبنی است.

کلمه “کونژوگه” به نوع پیوند بین مولکول ها اشاره دارد. برخی از محققان معتقدند که رژیم غذایی حیوانات، سن، نژاد و سایر عوامل فصلی آن ممکن است بر میزان CLA در غذایی که مصرف می کنید تأثیر گذارد.

اما اگر گوشت گاو و لبنیات را به عنوان بخشی از رژیم خود کاهش دهید، چه می شود؟ بسیاری از کارشناسان بر این باورند که شواهد کافی برای حمایت از مصرف مکمل اسید لینولئیک کونژوگه برای سلامتی وجود ندارد، حتی اگر به اندازه کافی از غذایی که می خورید دریافت نکنید.

اما مصرف آن برای کاهش وزن چطور؟

نتایج کاهش وزن CLA

بسیاری از تبلیغات مکمل های CLA می گویند که اثبات علمی وجود دارد که اسید لینولئیک کونژوگه به ​​شما کمک می کند تا چربی بدن را بسوزانید و لاغر شوید. تبلیغات لزوما نادرست نیستند. اما همین منابع به شما نمی گویند که چقدر ضرر خواهید کرد و اینجاست که همه چیز روی حیله و تزویر است.

مطالعات بسیار امیدوار کننده ای وجود دارد که نشان می دهد CLA می تواند ترکیب بدن و کاهش وزن را بهبود بخشد . اما بسیاری از مطالعات اولیه بر روی موش ها انجام شده است. برخی نیز بر روی خوک ها انجام شد. هنگامی که محققان آزمایشات مشابهی را بر روی افراد انجام دادند، نتایج به وضوح مشخص نبود.

مطالعاتی که کاهش وزن را بر روی انسان نشان داده است، میزان کاهش وزن با CLA معمولاً اندک است. به عنوان مثال، یک مطالعه منتشر شده در مجله Nutrition نشان داد که طی یک دوره 12 هفته ای، افرادی که CLA مصرف می کنند حدود یک پوند بیشتر از افرادی که CLA نمی خورند از دست داده اند. این کمتر از یک دهم پوند در هفته است. کاهش درصد چربی بدن نیز بسیار ناچیز بود. افرادی که از مکمل CLA استفاده می کنند، کاهش چربی بدن را مشاهده کردند که کمتر از نیم درصد کمتر از افرادی بود که قرص مصرف نمی کردند.

سایر مطالعات نیز نتایج مشابهی داشتند. در گزارش 2007 ، محققان نتایج هجده مطالعه را ارزیابی کردند که در آن شرکت کنندگان مکمل را برای مدت زمان بیشتری (6 ماه تا 2 سال) مصرف می کردند. 4 دانشمندان گزارش دادند که به طور متوسط ​​افرادی که مکمل CLA مصرف می کردند، چربی بیشتری از دست دادند از کسانی که CLA مصرف نمی کنند، اما این مقدار به طور متوسط ​​کمتر از یک چهارم پوند در هفته است.


شاید این مقاله برای شما مفید باشد : آشنایی با انواع مکمل های مهم 

عوارض قرص های لاغری CLA

عوارض جانبی و خطرات مکمل CLA

طبق چندین منبع پزشکی، مصرف این قرص های رژیمی خطرات زیادی را به همراه دارد. هم NYU و هم مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering گزارش کرده اند که مصرف مکمل اسید لینولئیک کونژوگه ممکن است مقاومت به انسولین را افزایش دهد . این موضوع نگران کننده ای برای افراد دیابتی یا پیش دیابتی می تواند باشد. آنها همچنین گزارش کردند برخی از افراد که از مکمل های CLA استفاده می کنند، کاهش کلسترول HDL را تجربه کرده اند. HDL همان چیزی است که ما از آن به عنوان کلسترول خوب یاد می کنیم، بنابراین کاهش HDL چیز خوبی نیست.

علاوه بر این ، برخی از کاربران پس از مصرف CLA ، ضعف و مشکلات گوارشی را گزارش کرده اند. بیماران دیابتی باید از مصرف این مکمل خودداری کنند مگر اینکه از پزشک خود تأیید کنند.

مزایای استفاده از قرص های لاغری CLA چیست؟

بدنسازان از قبل می دانند که بزرگترین راه برای نشان دادن تعریف ماهیچه ای خود، از بین بردن چربی های اطراف آن است. CLA سال هاست که به عنوان یک مکمل کاهش وزن با نتایج متفاوت استفاده می شود. داشتن عضله بیشتر به شما کمک می کند کالری اضافی بسوزانید. برخلاف سایر محصولات برای کاهش وزن، CLA کافئین یا مواد مشابهی ندارد. CLA با افزایش میزان کالری سوزی و بهبود سیستم ایمنی بدن کار می کند. مطالعات نشان داده است که مکمل های CLA ممکن است به شما در دستیابی و حفظ کاهش وزن کمک کنند.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید CLA و سایر مکمل های کاهش وزن معجزه ای در یک بطری نیستند. مانند تمرین با وزنه، شما هنوز هم باید تلاش کنید تا نتایج مورد نظر خود را ببینید. هنگامی که برای کاهش وزن سخت کار می کنید، باید مطمئن شوید که وزن مناسب خود را از دست داده اید. شما نمی خواهید از توده عضلانی یا فقط از وزن آب خلاص شوید. بسیار مهم است که به ماهیچه های خود ابزار مناسب برای رشد دهید و در عین حال کالری دریافتی را کاهش دهید.

CLA اغلب در داروهایی که برای جلوگیری از علائم آلرژیک طراحی شده اند، استفاده می شود. همچنین برای درمان انسداد رگ های خونی مورد مطالعه قرار گرفته است.

مقدار مصرف قرص لاغری

چه مقدار CLA باید مصرف کنید؟

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، توصیه می شود که تقریباً 3000 میلی گرم CLA مصرف کنید. CLA که معمولاً به صورت کپسول فروخته می شود، بهترین زمان مصرف قبل یا هنگام غذا است.

هزینه های قرص های لاغری CLA

مانند اکثر قرص ها و مکمل های رژیمی، طیف گسترده ای از قیمت مکمل های اسید لینولئیک کونژوگه را پیدا خواهید کرد.

برای محاسبه هزینه کل مصرف قرص های لاغری CLA ، مطمئن شوید که مقدار مصرف را در نظر گرفته اید. به عنوان مثال، بسیاری از قرص ها حاوی 1 گرم یا کمتر CLA در هر قرص هستند. از آنجا که دوز استاندارد 3.4 گرم در روز است، شما مجبورید که روزانه 3 قرص مصرف کنید. بنابراین یک بطری 90 قرص یک ماه دوام می آورد.

مکمل CLA

یک توصیه مهم

اینکه مکمل اسید لینولئیک کونژوگه مصرف کنید یا خیر، به خود شما بستگی دارد. اما اطمینان حاصل کنید که قبل از خرید واقعیت های واقعی را درک کرده اید. این احتمال وجود دارد که اسید لینولئیک کونژوگه به ​​شما در کاهش وزن کمک کند، اما این احتمال نیز وجود دارد که به هیچ وجه تفاوت محسوسی ایجاد نکند. همیشه مطمئن شوید که قرص برای شما بی خطر است، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید، سپس براساس واقعیت ها تصمیم بگیرید.

به خاطرداشته باشید برای مصرف هرگونه مکمل نیازمند آنالیز بدن هستید. بنابراین با مراجعه به مراکزی که دارای دستگاه های آنالیز بدن هستند باید ابتدا میزان توده های بدنی را مورد ارزیابی قرار دهید. مرکز فیت بادی با برخورداری از تکنولوژی های روز دنیا و همچنین بهره مندی از مشاورین تغذیه و مربیان متبحر در تناسب اندام می توانند مشاوره ای تخصصی در زمینه مصرف نوع و میزان مکمل ها را در اختیارتان قرار دهند.

منبع:

https://www.exercise.com

https://www.verywellfit.com

https://www.healthline.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *