فیت بادی

خدمات ورزشی فیت بادی

خدمات ورزشی

تجهیزات ورزشی EMS

تجهیزات ورزشی EMS

لاغری و تناسب اندام

لاغری و تناسب اندام

دستگاه آنالیز بدن Inbody

آنالیز بدن و پرورش اندام

مکمل های ورزشی

مکمل

رژیم غذایی

رژیم غذایی

باسن خوش فرم | برنامه ورزشی را از ما بخواهید

باسن خوش فرم و تقویت عضلات باسن

برنامه ورزشی اختصاصی فیت بادی برای تقویت عضلات باسن


باسن خوش فرم , بسیاری از افراد بالخصوص بانوان به دنبال باسنی خوش فرم هستند. چرا که باسن خوش فرم باعث می شود تا لباس بر تن شما بسیار زیبا باشد. بزرگ کردن باسن یکی از اهداف ورزشی است که اکثر خانم ها به آن فکر می کنند. اما آیا باسن بزرگ همیشه زیبا است؟ در تصور برخی داشتن باسن خوش فرم و بزرگ، زیبایی به حساب می آید. اما از طرفی داشتن باسن بزرگ در کنار کمر باریک در تناسب اندام، نقش مهمی دارد.

قطعا بانوان بسیار زیادی را دیده اید که تا به مربی باشگاه خود می رسند می گویند یک برنامه غذایی و ورزشی به من ارائه دهید تا شکمی تخت و باسنی خوش فرم و بزرگ داشته باشم. اما باید بگویم داشتن بزرگ و خوش فرم بودن باسن شما باید متناسب با تناسب اندامتان باشد.

اگر شما هم دوست دارید با راهکارهای خوش فرم کردن و بزرگ کردن باسن در یک برنامه ورزشی باسن، آشنا شوید لطفا با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

روش های بسیار متفاوتی برای خوش فرم و بزرگ کردن باسن وجود دارد برای مثال، روش های جراحی، تزریقی و … در این بین، باید بگویم ایمن ترین و بی خطرترین روش جهت داشتن باسن خوش فرم، ورزش کردن است. با برخی حرکات خاص ورزشی با تمرکز بر عضلات باسن می توانید به بزرگ شدن باسن کمک کنید و همچنین به کمک حرکات ورزشی می توانید به باسنی خوش فرم دست پیدا کنید.

خوش فرم کردن باسن در زمان کوتاه چگونه ممکن است؟

برای بزرگ و خوش فرم کردن باسن شما باید به دو رکن اساسی توجه کنید. این دو رکن اساسی عبارت است:

تمرینات تخصصی و تغذیه متناسب با تمرینی که انجام می دهید می تواند دو رکن اساسی مهم باشد که اگر شما بتوانید این دو رکن را به درستی و در کنار هم رعایت کنید،

در مدت کوتاهی برای مثال دو تا سه ماه می توانید باسنی خوش فرم داشته باشید. بسیاری بر این باورند که با چند حرکت اسکات در روز می توانند باسن خوش فرمی داشته باشند اما باید بگویم این باور بسیار اشتباهی است چرا که تنها حرکت اسکات برای فرم دهی و بزرگ کردن باسن کافی نیست و عوامل بسیار زیاد دیگری باید در کنار این حرکت ورزشی صورت گیرد تا علاوه بر بزرگ شدن باسن، باسن خوش فرمی را نیز تجربه کنید.

جهت فرم دهی باسن باید به این نکته توجه کردن که روش فرم دهی و بزرگ کردن باسن در هر فردی با دیگری متفاوت است و باید هر فردی تمرینات تخصصی منحصر به فرد خود را داشته باشد.

ممکن است فردی باسن پهن، دیگری باسن باریکی داشته باشد که نیاز باشد باسن را باتمرینات پهن شود. همچنین ممکن فردی باسن متناسبی داشته باشد و نیاز به پهن و بزرگ کردن باسن نباشد اما خوش فرم نباشد و افتادگی داشته باشد. از این رو نمی توان به همه افراد یک تمرین مشخص را دیکته کرد. بنابراین با توجه به نوع عضلات سرینی که دارید باید بر روی عضله تمرکز شود و با توجه به تمریناتی که دارید، نوع تغذیه و میزان پروتئین و کربوهیدرات دریافتی را مشخص کنید.

آشنایی با عضلات باسن

عضلات سرینی یا همان گلوتئال، عضلاتی هستند که در ناحیه باسن وجود دارند. ما برای راه رفتن، ایستادن و دویدن از این عضله استفاده می کنیم. عضلات سرینی به سه بخش تقسیم می شوند. عضلات سرینی بزرگ، عضلات سرینی میانی و عضلات سرینی کوچک.

عضلات سرینی همان عضله هایی هستند که باعث برجستگی باسن ما می شوند. این عضلات هنگام خم و راست شدن به ران کمک می کنند.

اما ورزش کردن و حجم ‌گیری عضلات به چه صورت است؟ باید بگویم فرآیند حجم گیری عضلات بسیار جالب است. هنگامی شما ورزش سخت انجام می دهید و بیش از حالت معمول به عضلات خود فشار وارد می کنید، یک اتفاق بسیار عجیب رخ می دهد. ابتدا، پارگی های بسیار کوچکی در سطح فیبرهای عضله به وجود می آید.

هنگامی که شما هر روز و یا در هفته بارها این عمل را تکرار می کنید و وزنه های بیشتری به عضله خود وارد می کنید، عضله شما تلاش می کند تا با فشار وزنه های جدید کنار بیاید. به همین دلیل در ترمیم بافت ها، آن ها را قوی تر می کند. این کار اگر مستمر صورت بگیرد عضلات شما حجم خواهند گرفت و قوی تر از قبل می شوند. به عبارت ساده تر در حجم گیری، سلول های عضله بزرگ تر از قبل می شوند. اما بسیاری از ما همیشه بر این باوریم که عضلات ما بزرگ تر نمی شوند بلکه عضلات ما حجم می گیرند.

بزرگ کردن باسن با ورزش درست و اصولی

حال با توجه به توضیحات بالا با فرآیند عضله سازی آشنا شدید. در نتیجه اکنون، به خوبی متوجه نقش ورزش کردن در بزرگ و خوش کردن باسن می شوید. البته باید یک نکته را در همین جا برای شما متذکر شوم که روش حجم دهی با تمرینات ورزشی یک روش بسیار زمان بر خواهد بود و شما نباید بعد از گذر دو تا سه هفته توقع تغییر آن چنانی داشته باشید. اما می توانیم تضمین کنیم با تمرینات متناسب و تغذیه مناسب تمرینات می توانید در آینده ای نه چنان دور باسنی خوش فرم و متناسب داشته باشید.

در ادامه به معرفی برخی تمرینات و حرکات ورزشی خواهیم پرداخت که با انتقال وزن بدن و وزنه های مختلف به ناحیه باسن باعث می شوند به مرور زمان عضلات شما حجم بگیرند. اما فراموش نکنید همان گونه که در قبل هم گفته شد، ممکن است شما متناسب با فرم باسن خود نیاز به تمرینات منحصر به فردی باشید در نتیجه برای نتیجه مطلوب تر می توانید برنامه ورزشی مناسب خود را از ما دریافت کنید. این تمرینات و حرکات که در ادامه بیان می کنیم عمومی اند.

انواع اسکات برای بزرگ کردن باسن

قطعا تا به فکر خوش فرم و بزرگ کردن باسن که می افتید، فورا حرکت اسکات در ذهن شما نقش می بندد. چرا که اسکات یکی از شناخته شده ترین حرکت ورزشی در حجم دادن و بزرگ کردن باسن است. حرکت اسکات انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

اسکات معمولی

برای انجام اسکات معمولی باید ابتدا پاها را به عرض لگن باز کنید. شکم خود را منقبض کرده و سپس باسن خود را به عقب داده و آرام پایین بروید. به میزانی عقب بروید که ران های شما با زمین حالتی موازی پیدا کنند. در این حرکت باید به این نکته توجه کنید که زانوهایتان نباید از نوک انگشتان پا جلوتر بزند و همچنین پشت بدن باید صاف بوده و سینه باز شده باشد.

فشار را نباید به زانو منتقل کنید چرا که زانوها آسیب می بینند در عوض باید فشار حاصل را به پاشنه های پا منتقل کنید. اندکی در این حالت بمانید و سپس به آرامی بلند شوید. این حرکت را با تمرکز بر روی عضلات باسن هر چقدر که می توانید انجام دهید.

اسکات پرشی

اسکات پرشی همراه با بالا رفتن ضربان قلب خواهد بود. برای انجام این حرکت باید قبل از آن بدن، مخصوصا پاهای خود را گرم کنید. اسکات پرشی علاوه بر اینکه بر عضلات باسن تاثیر می گذارد، شکم و پهلو شما را نیز آب می کند.

برای انجام این حرکت:

  • مانند اسکات معمولی بایستید.

  • پایین بروید تا ران‌ها با زمین موازی شوند.

  • هنگام بلند شدن، وقتی هنوز کاملاً صاف نشده‌اید، پاهای خود را بلند کرده و از جا بپرید.

  • به محض فرود آمدن روی زمین، دوباره به حالت نشسته دربیایید.

برای اینکه بتوانید اسکات پرشی را بهتر انجام دهید، لازم است چند بار تمرین کنید و پس از آن این حرکات را پشت سر هم انجام دهید. توجه داشته باشید این اسکات را کمتر از اسکان معمولی انجام دهید. مخصوصا که اگر تازه ورزشکار شده اید و قبلا آن چنان اهل ورزش کردن نبوده اید.

اسکات روی یک پا

اسکات روی یک پا، یکی از حرکات ورزشی است که برای ایجاد باسن خوش فرمو بر روی عضلات باسن تاثیر بسیار زیادی را می گذارد. همچنین اگر می خواهید ببینید در ناحیه عضلات باسن ضعف دارید می توانید از این حرکت کمک بگیرید. باید به این نکته نیز مجددا توجه کنید که قبل از انجام اسکات روی یک پا، باید پاها، ران ها و بدن خود را به خوبی گرم کنید.

برای انجام این حرکت باید به صورت زیر عمل کنید:

  • به فرم اسکات معمولی بایستید.
  • پای چپ را بالا آورده و جمع کنید یا تا حدی که به زمین نخورد، به جلو دراز کنید.
  • روی پای راست عقب بروید و خم شوید تا ران راست با زمین موازی شود.
  • در ابتدا برای حفظ تعادل می‌توانید از صندلی یا دیوار کمک بگیرید.
  • این اسکات را نیز تا زمانی که خسته نشده‌اید، ادامه دهید.

نکته مهمی که در اینجا نیز قابل ذکر است، این است که در این حالت نیز توصیه می شود فشار را به پاشنه پا منتقل کنید تا آسیب نبینید. همچنین از آنجایی که به مچ پایتان فشار زیادی وارد می شود، در انجام این حرکت باید بسیار مراقب باشید.

سخن پایانی

در انتهای این مقاله باز مجدد تاکید خواهیم کرد که بدن هر فردی با دیگری متفاوت است. از این رو ممکن است برای فردی اسکات معمولی تاثیر بیشتری داشته باشد و برای دیگری اسکات پرشی. هر فردی باید متناسب با بدن خود برنامه ورزشی خاصی را دنبال کند. با توجه به این موضوع برای داشتن باسن خوش فرم می توانید برنامه ورزشی خود را از ما دریافت کنید.

 

جهت مشاوره رایگان رژیم غذایی , آنالیز بدن و  رزرو نوبت با مرکز تناسب اندام و لاغری فیت بادی  تماس بگیرید.️

آدرس شعبه یک: یوسف آباد، خیابان هجدهم ، پلاک ۱۰

۰۲۱-۸۸۵۵۷۶۰۱

 

لاغری و تناسب اندام

باسن برزیلیتقویت و فرم دهی باسنخوش فرم شدن و تقویت باسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *