لاغری سریع با RF

لاغری سریع با RF ؛ دستگاه های لاغری و لاغری موضعی یکی از رویایی ترین چیزهایی است که هر فرد با اضافه وزن و چاقی به دنبال آن می گردد. اما آیا واقعا لاغری موضعی ممکن است؟ آیا واقعا با دستگاه های لاغری می توان معجزه کرد؟

لاغری موضعی چیزی نیست که با رژیم لاغری و وزرش ممکن باشد. یعنی نمی توانیم بگوییم شما فلان رژیم خاص را بگیر قطعا چربی شکم شما آب می شود و یا اینکه فلان حرکت ورزشی مثل دراز نشست را انجام دهید و شکم تختی داشته باشید.

دستگاه های موضعی قطعا چیزی فراتر از این موارد هستند. شاید با خواندن این موضوع بگویید پس رژیم و ورزش نمی تواند تغییری برای ما ایجاد کند؟ نه این بدان مفهوم نیست. شما با رژیم گرفتن و یا انجام ورزش های خاص می توانید چربی کلی بدنتان را کم کنید و به اصطلاح لاغر شوید و وزن کم کنید. با رژیم و ورزش نمی توان تضمین داد که فقط یک منطقه خاصی از هیکل شما کوچک شود.

اگر بخواهم مثالی برای روشن شدن این موضوع بزنم، بسیار از افراد حرکت دراز نشست را انجام می دهند تا شکم خود را صاف کنند اما این تصور اشتباهی است و با انجام این حرکت تنها عضلات شکم شما تقویت می شود.

چربی های بدن ما در همه جای بدنمان به اندازه مشخصی تقسیم نشده اند. بلکه در نواحی از بدن مانند شکم و پهلو، ران و باسن، غبغب و بازو مقدار بیشتری از این چربی ها را خواهید داشت. به همین دلیل برای رفع این چربی ها باید به سمت روش های موضعی بروید تا بتوانید آن ها را از بین ببرید.

شاید از نظر بسیاری از افراد لاغری سریع با RF موضعی روشی غیرممکن باشد اما لاغری موضعی غیرممکن نیست. امروزه دستگاه های موضعی بسیار زیادی وجود دارند که برخی از این روش ها ایمن و بی خطر و بدون عوارض جانبی هستند و می توانید جهت لاغری نواحی خاص از آن ها استفاده کنید.

اما مسئله اینجاست که چه روشی را جهت از بین بردن چربی های موضعی انتخاب کنیم؟ باید در پاسخ به این سوال بگویم، سلامت شما در ابتدا و قبل از لاغری الویت اصلی به حساب می آید، که باید به آن توجه کنید. در نتیجه برای انتخاب دستگاه های موضعی باید ایمن ترین و بی خطرترین روش را انتخاب کنید.

روش‌های درمان چاقی و لاغری موضعی

روش‌های درمان چاقی و رفع چربی‌ های موضعی، باتوجه به تأثیر آن‌ ها روی سلول ‌های چربی، به دو گروه تقسیم می ‌شوند:

  1. تأثیر بر کاهش اندازه سلول‌ های چربی (بدون تغییر تعداد سلول ‌های چربی). این روش شامل رژیم، ورزش و جراحی های لاغری می باشد.
  2. تأثیر بر کاهش تعداد سلول‌های چربی مثل عمل لیپوساکشن، لیپولیزبا RF، لیزرلیپولیز و….

اگر جز افرادی هستید که تعداد سلول های چربی تنها عامل چاقی در شما است، روش اول یعنی رژیم، ورزش و جراحی برایتان مناسب نیست چرا که ممکن است با انجام هر یک مجددا بازگشت داشته باشید. از این رو بهتر است، روش موضعی را انتخاب کنید که برای شما روش برگشت ناپذیرتری خواهد بود.


شاید این مطلب برای شما مفید باشد : آشنایی با جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاههای لاغری 

از جمله دستگاه های موضعی لاغری مورد تایید عبارتند از

  • کویتیشن

این روزها که همه به دنبال لاغری سریع و تناسب اندام هستند، کاهش وزن بیش از این که یک هدف باشد، تبدیل به یک صنعت شده است. از این رو شما برای پیدا کردن خدمات مناسب برای کاهش وزن باید بسیار سخت تلاش کنید و در این راه دشواری بسیاری بکشید.

یکی از دستگاه های موضعی لاغری، کاهش وزن با امواج اوتراسونیک دستگاه کویتیشن است.

دستگاه کویتیشن معروف به لیپوساکشن بدون جراحی است. این روش، روشی موثر و ایمن است که باعث کاهش سایز می گردد. این دستگاه از امواج فراصوت استفاده می کند. روند کار این دستگاه به این صورت است که امواج فراصوت بر بروی آب میان بافتی بدن تاثیر می گذارند. بر اثر اصابت امواج فراصوت به آب میان بافتی، حباب هایی در اطراف سلول های چربی ایجاد می شود. این حباب های لغزان باعث می شوند تا سلول های چربی شکسته شوند، بدون اینکه به سلول های دیگر آسیبی وارد گردد این اتفاق رخ می دهد.

هنگامی که سلول های چربی شکسته می شوند از طریق ادرار و سیستم لنفاوی دفع می شوند. به همین خاطر بعد از انجام کویتیشن، یک الی دو روز ادرار شما بیشتر می شود در نتیجه شما باید آب بیشتری مصرف کنید.

اولتراسونیک کویتیشن چگونه کار می کند؟ 

در این روش با دستگاه در محل مورد نظر امواجی با طول موج کوتاه و پالسی وارد می شود و ناحیه مورد نظر را هدف قرار می دهد. در برخی مواقع ساکشنی خفیف نیز در کنار کویتیشن انجام می شود.

در این فرآیند با افزایش دما زیر پوست و به لرزش درآوردن سلول های چربی، سلول های چربی به مایع تبدیل می شوند و محتوای خود را به جریان خون منتقل می کنند. سپس بدن این اسید چربی ها را از طریق سیستم لنفاوی دفع می کند.

آیا کویتیشن تاثیر دارد؟

در پاسخ به این سوال در ابتدا باید بگویم، در این روش باید کمی صبور باشید. این روش تاثیر دارد اما نتیجه بسته با نوع بدن و نوع چاقی و اضافه وزن شما با دیگری متفاوت خواهد بود.

نتیجه روش کویتیشن نسبت به سابقه سلامتی شخص و نوع بدن ممکن است نسبت به فرد دیگری کمتر یا بیشتر باشد. همچنین همین سوابق و نوع بدن شما بر ماندگاری لاغری سریع موضعی این بدن نیز تاثیرگذار است.

پس از انجام کوتیشن اگر با نگاه کردن به خود در جلوی آینه متوجه تغییرات خود نشدید، یک متر خیاطی را برداشته و دور ناحیه مورد نظر را اندازه بگیرید تا تغییرات خود را حس کنید. لازم به ذکر است که این نکته را متذکر شوم که این روش برای برخی مواضع بدن جواب می دهد و ممکن است برای برخی نواحی مناسب نباشد.

در این روش نتیجه مطلوب را پس از هفته ها و یا ماه ها که تحت درمان خواهید بود، مشاهده می کنید؛ پس همان گونه که گفتیم باید در این روش صبور باشید.

  • RF (آر اف) یا فرکانس رادیویی

آر اف یکی از دستگاه های موضعی جهت کاهش سایز بدون جراحی است که این دستگاه از امواج رادیوفرکانسی استفاده می کند.

آر اف نیز مانند روش کویتیشن با ایجاد حرارت و افزایش دما در سلول های چربی باعث از بین بردن، چربی های آن موضع می شود.

لاغری سریع با RF  از دیدگاه پزشکی معمولا برای افرادی مناسب است که روی بدنشان دارای نقاط چربی هستند.

در روش RF به صورت کنترل شده روی سلول های چربی گرما تابانیده می شود و این گرما موجب مرگ این سلول ها بدون تحت تاثیر قرار دادن عضلات یا پوست اطرافشان می شود. 

یکی از مزیت های روش آر اف این است که نه تنها چربی ها کم می شوند بلکه بدن را تحریک به ساخت کلاژن می کند.

روش لاغری سریع با RF علاوه بر لاغری موضعی کاربردهای دیگری نیز دارد که عبارتند از:

  • رفع افتادگی پوست
  • درمان سلولیت
  • رفع ترک های سطحی پوست

به همین دلیل است که روش آر اف به نسبت روش کویتیشن طرفدار بیشتری دارد.

اما آیا روش آر اف نسبت به مزایایی که دارد عوارضی نیز دارد؟

در پاسخ به این سوال باید این نکته رو متذکر شوم که اکثر روش های لاغری و کاهش وزن در کنار مزیت های خود، عوارضی را نیز به دنبال دارند. اما روش های غیرجراحی و غیرتهاجمی عوارض موقتی به دنبال خواهند داشت.

روش لاغری سریع با RF نیز دارای برخی از عوارض موقتی است که عبارت است:

  • قرمزی خفیف پوست 
  • مور مور شدن گرما حساسیت بافت بدن 

در کنار این عوارض ممکن است یکسری عوارض نادر دیگری نیز رخ دهد که باز جای نگرانی نخواهد بود و موقتی است.

کارهایی که باید قبل از انجام آر اف انجام دهید

  • به مدت چند روز سیگار نکشید
  • از نوشیدنی های الکی استفاده نکنید
  • مدتی قبل از لاغری سریع با RF خود را درگیر ورزش های هوازی نکنید ( چرا که بدن دچار کم آبی می شود.)
  • دو تا سه روز قبل و بعد از انجام این روش باید روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.

 

  • لیپوسونیکس

دستگاه موضعی لاغری دیگر لیپوسونیکس نام دارد. این دستگاه نیز یکی از پیشرفته ترین، بهترین و امن ترین دستگاه لاغری به حساب می آید. لیپوسونیکس نیز از امواج اولتراسوند استفاده می کند که حداقل 10 برابر کویتیشن اثرگذارتر می باشد. این دستگاه مانند دو دستگاه موضعی لاغری قبل عوارضی ندارد. این دستگاه بر روی مواضع مختلف تاثیر می گذارد و سایز شما در آن ناحیه کاهش پیدا می کند.

  • لیرز لاغری

لیزر لاغری هم نوع دیگری از دستگاه های موضعی لاغری سریع به حساب می آید که می تواند با استفاده از تابش امواج باعث از بین رفتن چربی و سلولیت بدن می شود. با استفاده از روش لیزر درمانی می توانید بصورت آنی کاهش شدید سلولیت بدن، کاهش سایز و لیفت را تجربه کنید. در این روش نیز مانند روش کویتیشن، چربی های شکسته شده از طریق ادرار و سیستم لنفاوی دفع می شود.

یکی از دستگاه های لیزر درمانی، لیزر ال ال ال تی (LLLT) می باشد. این لیزر بدون هیچگونه عوارض جانبی می باشد. روش لیزر ال ال ال تی نسبت به روش لیپوسونیکس ماندگاری بیشتری دارد.

پزشکان معمولا توصیه می کنند افرادی که از سلولیت هر موضع از بدن خود رنج می برند می توانند روش لیزر درمانی را کنار دستگاه لیپوسونیکس با هم استفاده کنند. ترکیب این تو روش با یکدیگر می تواند نتایج معجزه آسایی را به شما در لاغری هدیه دهد.

از دیگر روش های لاغری با دستگاه

اکنون در بسیاری از مراکز تناسب اندام مانند مرکز فیت بادی دستگاه های متنوعی برای کاهش وزن و تناسب اندام وجود دارد. برای مثال دستگاه اکسیلیس و یا دستگاه LPG از جمله دستگاه هایی هستند که می توانید از آن ها برای کاهش سایز و فرم دهی اندام استفاده کنید.

بنابراین بنا بر نوع مرکز و تجهیزاتی که در آن وجود دارد راه های ساده تری برای کاهش وزن و لاغری سریع نیز وجود خواهد داشت. لذا شما می توانید برای کاهش وزن در کمترین زمان به سراغ یکی از این دستگاه ها بروید و راه چندین ساله را تنها در چند جلسه طی کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *