فیت بادی

خدمات ورزشی فیت بادی

خدمات ورزشی

تجهیزات ورزشی EMS

تجهیزات ورزشی EMS

لاغری و تناسب اندام

لاغری و تناسب اندام

دستگاه آنالیز بدن Inbody

آنالیز بدن و پرورش اندام

مکمل های ورزشی

مکمل

رژیم غذایی

رژیم غذایی

بهترین برنامه ورزشی تا عید

بهترین برنامه ورزشی تا عید با تمرینات اصولی


بهترین برنامه ورزشی تا عید ,

به این مکالمات توجه کنید:

شما: سلام میشه از اون مانتو پشت ویترین سایز من را بدهید؟

فروشنده: سلام سایز شما؟

شما: سایزم 50 است

فروشنده: متاسفم این مدل سایز بزرگ ندارد.

شاید این مکالمه برای شما بسیار آشنا و آزاردهنده باشد. به خصوص که چیزی تا عید نوروز نمانده است و همه ما در تکاپوی خرید لباس های نو هستیم. همه افراد به خصوص بانوان می خواهند تا عید نوروز همه تلاششان را بکنند تا کمی سایز کم کنند و یا به اندام ایده آلشان برسند. اما در این وقت محدود باید چه کاری انجام داد؟ رژیم سخت گرفت و چیزی نخورد؟

قطعا که این روش بسیار روش اشتباهی است و نه تنها شما بیشتر اذیت می شوید بلکه وزنی کم نخواهید کرد و دچار بی انگیزگی و شاید هم افسردگی شوید.

برای رسیدن به تناسب اندام شما باید بتوانید علاوه بر تغذیه مناسب و درست یک برنامه ورزشی مناسب نیز داشته باشید. اما آیا این سوال در ذهنتان نقش نبست که خوب بهترین تمرین ورزشی تا عید که تاثیرگزار باشد چیست؟

بگذارید از همین اول این نکته مهم را گوشزد کنم که انتخاب بهترین تمرینات ورزشی، بهترین راهکار برای رسیدن به اندام ایده آل است. اما این نکته را نباید فراموش کنید که باید به انجام این برنامه ها پایبند باشید و آن ها را به طور مستمر انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید. وگرنه من بهترین تمرین ورزشی تا عید هم برای شما در این مقاله بیاورم و شما به درستی آن ها را اجرا نکنید، از اندام مناسب تا عید خبری نخواهد بود.

می دانم که شاید برخی از این تمرینات کمی سبک سختی داشته باشند، اما این نکته را فراموش نکنید که با انجام آن در کمترین زمان، بیشترین نتیجه را هم خواهید گرفت.

حتما الان تعجب کردید و دل توی دلتون نیست، بهترین برنامه ورزشی تا عید کدام است که ما را انقدر سریع به نتیجه می رساند؟ صبر کنید و با ما در این مقاله همراه باشید.

بهترین برنامه ورزشی برای تناسب ‌اندام کل بدن

بسیاری از ورزشکاران تا صحبت از برنامه ورزشی برای تناسب اندام کل بدن می شود تصور می کنند که این تمرینات شامل چرخه تمرینی سبکی است که در طول آن بدنساز از یک وسیله به‌سراغ وسیله دیگر رفته و بین تمرینات هم با خیال راحت با دوستان خود در یک گوشه از باشگاه جمع می‌شوند و صحبت می‌کنند!

همچنین آن ها فکر می کنند برای داشتن عضله هم باید ساعت ها در داخل باشگاه باشند و وزنه سنگین بزنند. یا اگر اندام عضلانی و خوش فرم می خواهند باید زیر وزنه های سنگین، ساعت های زیادی زحمت بکشند و هر روز و هر سال این روند را ادامه دهند. اما آیا به نظر شما این روند روندی درست و کارآمد است؟ آیا با 24 ساعت در باشگاه ماندن و وزنه های سنگین می توان تا عید به وزنه ایده آل رسید و این بهترین برنامه ورزشی تا عید خواهد بود؟

خوب بگذارید همین الان خیالتون رو راحت کنم و بگویم پاسخ این سوالات خیر است. نیازی به این زحمات نیست. البته فکر نکنید نیاز به زحمتی هم نیست. باید برای رسیدن به هدف خود همچنان سخت تلاش کنید و زحمت بکشید، اما حتماً لازم نیست که سه یا چهار روز در هفته تمرین کنید تا به نتیجه برسید، بلکه با انجام تمرینات کل بدن (فول بادی)، با وجود مشغله کاری هم می‌توانید قوی‌تر بشوید و به بهترین نتیجه، یعنی تناسب اندام برسید.

برنامه ورزشی کل بدن تا عید شما را قوی تر می کند اما چرا؟ 

برنامه کل بدن شما را قوی تر می کند و هر چقدر شما قوی تر شوید، تنظیم نوع، شدت و دفعات ورزش پیچیده تر می شود. این بدان مفهوم است که هرچه وزنه‌های سنگین‌تری را بلند کنید، بدنتان به زمان ریکاوری طولانی‌تری نیاز دارد.

مهم ترین فواید برنامه ورزشی کل بدن تا عید

صرفه‌جویی در زمان

قطعا با وجود نزدیک شدن عید، همه ما به شدت مشغله خود را داریم و آنقدر سرمان شلوغ است که فرصت سرخاراندن هم نداریم چه برسد ورزش کردن اما نگران نباشید. به همین دلیل است که برنامه ورزشی کل بدن جز بهترین برنامه ورزشی تا عید به شمار می رود، چرا که یکی از مهم‌ترین نکات در مورد تمرینات کل بدن، کاهش جلسات تمرینی است؛ یعنی دیگر به جای چهار یا پنج جلسه در هفته، شما فقط دو یا سه جلسه به باشگاه خواهید رفت. زمان هر جلسه نیز بیشتر از یک ساعت طول نخواهد کشید؛ واقعاً استثنایی است! یعنی با سه تا چهار ساعت در هفته به تناسب اندام کامل و اندامی عضلانی دست خواهید یافت.

بهبود سیستم قلبی و عروقی

یکی از فواید این برنامه ورزشی تقویت و بهبود سیستم قلبی و عروقی است.انجام ۶۰ دقیقه تمرینات فشرده، بدون شک سیستم قلبی و عروقی را بهبود بخشیده و فرد را وادار به تشدید فعالیت قلبی می‌کند.

تناسب اندام

همه ما به خصوص بانوان، به هر دری می زنند تا عید لاغر و به اندام دلخواهشان برسند. به همین دلیل همانطور که گفته شد باید در کنار یک رژیم غذایی مناسب، یک برنامه ورزشی خوب تا عید داشته باشند. دقیقا برنامه ورزشی کل بدن جز یکی از بهترین برنامه های تناسب اندام است. این ورزش های سنگین باعث می شوند، سوخت و ساز بدنتان افزایش پیدا کند و بتوانید چربی های اضافی خود را تا سال جدید بسوزانید.

قوانین تمرینات کل بدن

استفاده از وزنه‌های سنگین

بسیاری از افراد و ورزشکارانی که تمرینات کل بدن را برمی دارند، با تصورِ ذخیره انرژی، وزنه های سبک تر را انتخاب می کنند. اما باید بگویم این باور اشتباهی است که در بین ورزشکاران است. در واقع اگر وزنه های سنگین را انتخاب نکنید، پیشرفت شما کُند خواهد بود و فراموش نکنید که هدف شما نوروز است و باید حتما بتوانید حداقل نتیجه را از این برنامه ورزشی تا عید بگیرید. پس می توان نتیجه گرفت که تا جایی که می توانید از وزنه های سنگین استفاده کنید.

یک تمرین برای یک گروه از عضلات

اگر تمرینات پایه را با سنگین‌ترین وزنه انجام دهید، دیگر نیازی به تمرینات بیشتر برای یک گروه از عضلات نخواهید داشت؛ برای مثال پرس سینه یا پرس بالا سینه با هالتر برای عضلات سینه کافی است. تمام این حرکات را با وزنه‌های سنگین انجام دهید تا دیگر نیازی به تمرینات متعدد برای یک گروه از عضلات نباشد. وقتی‌که تمرین مورد نظرتان را انتخاب کردید، برنامه را به نحوی بچینید که هر حرکت را در ۲ تا ۴ ست و هر ست را ۱۰ تا ۱۲ بار تکرار کنید.

زمان تمرین، یک ساعت یا کمتر

وقتی می‌خواهید برای تمرینات خود زمان‌بندی کنید، به‌خاطر داشته باشید که تمرینات استقامتی (وزنه‌زدن) بر هورمون‌های طبیعی عضله‌ساز تأثیر خواهد داشت. تعداد زیاد حرکات ترکیبی، به افزایش سطح تستوسترون کمک می‌کند، اما برنامه‌های طولانی‌مدت، باعث بالا رفتن سطح هورمون مخرب کورتیزول نیز می‌شود.

 شِیک، بلافاصله بعد از تمرین

در حین انجام تمرینات کل بدن، به‌منظور تأمین سوخت، سطح زیادی از گلیکوژن بدن مصرف خواهد شد. پس جایگزین این گلیکوژنِ مصرف‌شده یکی از نکات بسیار مهم بعد از تمرین است.

این کار دقیقاً مشابه پُر کردنِ باک بنزینِ ماشین، قبل از رفتن به سفر بوده. زیرا فرایندِ ریکاوری، بستگی به سوخت‌رسانی شما به بدنتان دارد. برای این منظور، می‌توانید از مکمل‌های خوبی که در اختیار دارید استفاده کنید؛ برخی از نمونه‌ها با تأمین دقیق کراتین، اسید آلفالیپوییک و دسکتروز نتایج قابل ملاحظه‌ای را پدید می‌آورند.

چینشِ تمرین را تغییر دهید

درست نیست که بخواهید همیشه جلسات تمرینی‌تان را با حرکات مربوط به عضلات سینه شروع کنید؛ بهتر است برنامه‌های‌تان به‌صورت متناوب، یعنی یک‌بار با سینه، یک‌بار با زیر بغل و بار دیگر با تمریناتی مختص ران‌ها شروع شود. یادتان باشد که همیشه حرکات شکم یا ساق پا را به آخرین حرکت موکول نکنید.

برخی از بهترین ورزش هایی که تا عید برای شما مفید خواهند بود

  1. هوازی: اسکات بغل

این ورزش را به صورت چرخشی سه مرتبه باید تکرار کنید. اسکات بغل حدودا 40 دقیقه از شما زمان می گیرد، با این مدل 450 کالری می سوزانید. این ورزش را در هفته باید 4 بار تکرار کنید.

بایستید و پاها را به هم بچسبانید و دستها را در کنار خود قرار دهید. پای چپ خود را یک گام به طرف بیرون بدن ببرید. سپس پایین بیایید به طرف حالت اسکات پایین در حالی که پاها را از عرض شانه بیشتر باز می کنید. سطح زمین را با نوک انگشتان دست راست خود لمس کنید. سپس با فشار دست دوباره به طرف عقب و بالا برگردید. پای چپ خود را سر جای اول بگذارید. سپس بدون توقف این حرکت را با سمت دیگر نیز انجام دهید.

  1. قدرتی: حرکت به جلو

این ورزش هم مانند حرکت قبلی باید به صورت چرخشی سه مرتبه تکرار کنید. در برابر توپ طبی به حالت زانو زدن قرار بگیرید. آرنج های خود را به زاویه ۹۰ درجه روی توپ قرار دهید. قفسه سینه از توپ طبی فاصله داشته باشد، و عضلات شکم به حالت آماده باشد. دو پا را از روی زمین بلند کنید، دستها را بکشید و توپ را بغلتانید تا از بدن فاصله بگیرد. سپس آرنج ها را خم کنید تا توپ دوباره به سمت خودتان بازگردد. با این کار یک حرکت را کامل کردید. ۱۲ تا ۱۵ مرتبه این حرکت را انجام دهید.

 

  1. هوازی: طناب زدن

طناب زدن همان حرکت ورزشی است که از بچگی در دوران دبستان آن را انجام می دادیم. پاها را کنار هم بچسبانید و طناب را در دست بگیرید و تا جایی که می توانید به سرعت طناب بزنید.

این سه مورد 3 نمونه از برنامه ورزشی کل بدن بودند که شما می توانید از تمرینات به عنوان بهترین برنامه ورزشی استفاده کنید.

این موارد تنها یک برنامه ورزشی بود که خواندید. اما یک راه شگفت انگیز دیگر وجود دارد، با یک مسیر میانبر موافقید؟

ورزش کردن به سبک نوین

حال که به خوبی با سختی های کاهش وزن با روش های قدیمی آشنا شدید می خواهیم یک روش جایگزین اما زود بازده را به شما معرفی کنیم. شما می توانید بی نیاز از ساعت ها ورزش کردن و دنبال کردن رژیم های طاقت فرسا در مدت زمان کم به اندام ایده آل خود دست یابید.

امروزه دستگاه های پیشرفته تری به کمک افرادی آمده اند که سودای تناسب اندام در سر را می پرورانند. دستگاه هایی مانند دستگاه اکسیلیس که علاوه بر مزیت درمانی سلولیت های بدن می تواند مانند یک جراحی پیکرتراشی عمل کند. یا دستگاه LPG با آن عملکرد معجزه گر می تواند به راحتی شما را به تناسب اندام نزدیک کند. علاوه بر این استفاده از روش های مانند EMS که متشکل از استفاده از جلیقه های الکتریکی و تمرینات ورزشی است می تواند به راحتی و در مدت زمان کم تناسب اندام را به ارمغان آورد. شما می توانید در مورد هر یک از این روش ها اطلاعات جامعی را کسب کنید.

سخن پایانی:

تمرینات کل بدن، از بهترین تمریناتی است که می‌توانید برای تجربه یک تمرین مؤثر، انجام دهید. با درگیر کردنِ عضلات بیشتر در هر حرکت، مقدار کالری که می‌سوزانید را افزایش داده و چربی‌های کل بدن را هدف قرار می‌دهید.

 

لاغری و تناسب اندام

برنامه ورزشیبرنامه ورزشی لاغری بانوانتناسب اندام و فیتنسلاغری موضعی در مرکز تناسب اندام فیت بادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *