رژیم غذایی و لاغری صورت

لاغری صورت ؛بسیاری از ما برای پیروی از یک رژیم غذایی با چالش های مواجه هستیم که یکی از آن لاغری صورت است. همین موضوع باشد می شود برخی از گرفتن رژیم های غذایی و یا ادامه دادن آن منصرف شوند. اما آیا این اتفاق طبیعی است؟ آیا لاغر شدن صورت بر اثر رژیم ناشی از نوع آناتومی بدن و واکنش آن است و یا نوع رژیم و مناسب نبودن آن این اتفاق را رقم می زند؟

متاسفانه کم نیستند افرادی که به دلیل ناآگاهی از نوع رژیم و حتی مشخصات اندام جسمانی خود به پیروی از رژیم های نادرست و ناسالم می پردازند که یکی از عوارض آن ها لاغری شدید صورت است. اما راه کارهای وجود دارد تا از لاغر شدن صورت در رژیم غذایی جلوگیری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با علت این اتفاق و همچنین راه های جلوگیری از آن آشنا شوید:

هدف از رژیم غذایی

برخی تصور می کنند رژیم غذایی تنها با هدف کاهش وزن به آن ها توصیه می شود.

باید بیان کنیم که گرچه هدف اصلی شما برای دریافت رژیم می تواند کاهش وزن و یا تناسب اندام باشد، اما این تمام هدف نیست.

به خاطر داشته باشید آنچه موجب شده شما با عدم تناسب اندام و اضاف وزن و یا لاغری مواجه شوید نداشتن سبک زندگی سالم و استفاده از مواد غذایی پرکالری و یا کم کالری است. فرقی نمی کند برای چاقی رژیم گرفته باشید و یا لاغری بهتر است در ابتدا بدانید که رژیم غذایی به معنای تغییر سبک زندگی شما است.

اگر بپذیرید که باید غذاهای ناسالم را از سبد غذایی خود حذف کنید و دیگر به مصرف مواد غذایی مضر برای جسمتان نروید می توانید به راحتی رژیم غذایی توصیه شده را به عنوان بک سبک جدید در زندگی خود بپذیرید.

رژیم غذایی و لاغری صورت

انواع رژیم غذایی 

در حال حاضر به دلیل گرایش افراد به تناسب اندام و رهایی از چاقی رژیم های غذایی عموما حول محور کاهش وزن ارائه می شوند. اما افرادی نیز به دلیل لاغری بیش از حد به دنبال رژیم های غذایی چاقی نیز هستند. این افراد نیز باید توجه داشته باشند که با هدف چاق شدن نمی توانند پرخوری کنند. چاقی نیز باید اصول و قواعد خود را داشته باشد. در حال حاضر رژیم های متنوعی برای این دو هدف وجود دارد که عبارتاند از:

انواع رژیم های لاغری

  • رژیم پالئو
  • رژیم وگان (گیاهخواری)
  • رژیم های کم کربوهیدرات
  • رژیم دوکان
  • رژیم های کم چرب
  • رژیم اتکینز
  • رژیم HCG
  • رژیم زون
  • رژیم شیر و خرما
  • رژیم روزه داری متناوب
  • رژیم کتوژنیک
  • رژیم ویت واچرز

فاکتورهای بهترین رژیم غذایی 

در مقاله ای مجزا در ارتباط با فاکتورهای رژیم غذایی توضیح دادیم ( رژیم آنلاین ). به طور کلی یک رژیم غذایی مناسب باید دارای برخی المان ها باشد تا بتوانید به آن اعتماد کنید. این فاکتورها عبارت اند از:

  • راحتی رژیم غذایی
  • عدم حذف مواد مغذی
  • انجام آنالیز بدن قبل از رژیم غذایی
  • تغییر رژیم در دوره های مختلف با توجه به تغییرات حاصل شده
  • مسیر گام به گام برای رسیدن به نتیجه

رژیم غذایی و لاغری صورتراه کارهای جلوگیری از لاغر شدن صورت با داشتن رژیم غذایی

لاغر شدن صورت در تمامی رژیم ها اتفاق می افتد اما میزان آن متفاوت است. باید بپذیرید که با کاهش وزن بخشی از چربی نواحی صورت نیز از بین می رود. بنابراین صورت شما لاغر تر خواهد شد. اما می تواند با توجه به برخی نکات و مصرف برخی مواد غذایی از لاغری بیش از حد صورت با رژیم غذایی جلوگیری کرد. این راه کارها عبارت اند از:

پیروی از ژیم غذایی اصولی 

اکنون بسیاری از مراکز با داشتن متخصصین بی تجربه به کار مشاوره تغذیه می پردازند. بنابراین پر واضح است که اگر از رژیم غذایی غیر اصولی پیروی کنید کمترین عارضه آن لاغری بیش از حد صورت باشد. بنابراین قبل از اقدام به گرفتن یک رژیم غذایی مشخص ابتدا با مشاورین تغذیه با تجربه و متخصص مشورت کنید. به خاطر داشته باشید هیچ رژیم غذایی نمی تواند بدون آنالیز بدن شما مفید و موثر باشد. در مرکز فیت بادی دستگاه های آنالیز بدن برای ارزیابی ترکیبات بدن شما وجود دارد که می تواند در تعیین نوع رژیم غذایی تان بسیار موثر باشد.

کاهش وزن آهسته

برخی از رژیم های غذایی که غیر اصولی و غیر استاندارد هستند ممکن است در مدت زمان کوتاهی میزان بالایی از وزن شما را کم کنند. اما این کاهش وزن ناگهانی یک عارضه مهم دارد و آن تغییر ناگهانی ظاهر شما و همچنین لاغری بیش از حد صورت است. قطعا می دانید که بسیاری از افراد در زمان لاغر شدن ابتدا از نواحی صورتشان دچار تغییر می شوند. بنابراین اگر این کاهش وزن ناگهانی و زیاد باشد می تواند میزان چربی های موجود در پوست صورت را نیز به سرعت کاهش دهد.

ورزش کردن 

یکی از مهمترین راه های جلوگیری از تغییرات ناگهانی بدن ورزش کردن است. شما می توانید با انجام ورزش های روتین و منظم از لاغر شدن صورت خود خودداری کنید. بنابراین می توانید با یک ورزش سبک مانع از بروز این مشکل شوید.

مصرف سبزیجات 

قطعا می دانید که کاهش وزن می تواند موجب کاهش تولید برخی ویتامین های مورد نیاز بدن شود. بنابراین با کاهش آن ها عوارض پوستی نیز ظاهر خواهند شد. ویتامین های موجود در برگ های سبز سبزیجات عاملی خواهد بود تا با کمترین عارضه لاغری مواجه شوید. سبزیجات می تواننند با تامین ویتامین های موردنیاز پوست از افتادگی و شل شدن آن جلوگیری کند.

پیروی از رژیم های اینترنتی 

در فضای مجازی با یک سرچ ساده از رژیم غذایی لاغری به هزاران روش و رژیم های غذایی برمی خورید که هر یک از مسیر خود شما را به تناسب اندام وعده داده اند. اما واقعیت این است که این نوع رژیم های غذایی بدون هیچ اطلاعاتی درباره بدن شما مانند حساسیت ها، بیماری های زمینه ای، مصرف دارو مکمل و حتی میزان چربی و عضله موجود در بدنتان رژیم های غیر واقعی را در اختیار شما قرار می دهد که نه تنها در کاهش وزن و تناسب اندام مفید نیستند، بلکه می توانند عوارض عدیده ای را برای شما به جود آورند که لاغری صورت کمترین آن ها است.

رژیم غذایی و لاغری صورتچگونه یک رژیم غذایی سالم را انتخاب کنید؟

برای داشتن یک رژیم غذایی سالم که با جسم شما متناسب باشد لازم است قبل از دریافت هرگونه برنامه غذایی ابتدا بدن شما به لحاظ ترکیبات مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. یکی از دقیق ترین و مطمئن ترین روش های ازریابی بدن استفاد از دستگاه های آنالیز بدن است که اکنون در برخی مراکز تناسب اندام وجود دارد.

این دستگاه ها با ارائه اطلاعات دقیق از بدن شما می تواند بهترین مرجع برای انتخاب یک رژیم غذایی منحصر به فرد باشد. البته که شما باید در طول پیروی از رژیم غذایی خود نیز به طور مرتب از این دستگاه ها استفاده کنید تا با تغییرات اندام شما رژیم غذایی تان نیز تغییر کند.

و همین داشتن اطلاعات دقیق از بدن و متابولیسم خود باعث می شود تا در زمان گرفتن رژیم دچار لاغری صورت نشوید.

مرکز فیت بادی با داشتن بهترین دستگاه های آنالیز بدن می تواند در دریافت رژیم غذایی منحصر به خودتان شما را یاری کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *